Direktlänk till inlägg 19 augusti 2013

a poem from my past

Av Martin - 19 augusti 2013 03:09

i thought of sharing one of my poems with the world. a poem I wrote to the first real love of my life as she made my poems meen something: here are blue are your eyes.


Blue are your eyes...

Blue are your eyes, as the Caribbean sea.
Full of secrets, can you share them with me.
Blue are your eyes, as all the world’s oceans.
Full of love, compation and other emotions.
Blue are your eyes, as the Antarctic ice.
Full of truth,  pure from lies.
Blue are your eyes, as a thin cloud.
If you were mine I would have been proud.
Blue are your eyes, as an heavy storm.
It is for you my dear, I have been born.
Blue are your eyes as the sky above
I would do anything for your love
Blue are your eyes, as the rivers and streams
you control my thougts and dominate my dreams.
Blue are your eyes, as a stormy blow.
why don’t you see me, I love you so.
Blue are your eyes as one thousend forrest lakes
I’ll always rescue you, no matter what it takes
Blue are your eyes as oncle winters breath
Nothing  take away my love for you, not even death
Blue are your eyes, blue, so saphire blue,
You’ll always be in my heart and I'll always love you


and for those of you who wonder. no I never gave her the poem or said it was for her. but during our poetry grand prix she was there listening to me as I keept eyecontact with only her and reed it by heart. it was times like theese that made my world stop.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martin - 11 februari 2014 23:10

så kom dagen. dagen då man inser de man trodde var bra i själva verket var en fasad. i 5 år har jag jobbat timmar hos samma arbetsgivare. slitigt. anspråkslöst dykt upp dag ut och dag in med kort varsel. nackskadan blivit värre, ena armbågen har drag...

Av Martin - 7 januari 2014 02:00

allt var en ända röra. är en ända röra. and for the looks of it, probably Always wil be one. samhället idag är ett kaos. folk går och är rädda, folk litar inte på främlingar, vågar inte ingripa rent utåt sätt. när de kommer till den mentala biten o d...

Av Martin - 6 januari 2014 02:00

så var det då bara att sätta igång. nu när man "vet vad allt bottnar sig i. då är det väll bara att starta. att sparka igång, att få tummen ur röven, ändan ur vagnen osv. för inte vill du väll må dåligt. du måste göra det, du måste göra det för din f...

Av Martin - 5 januari 2014 12:45

kom till en konklution igår. en konklution som delvis intresserar mig, men som mestadels skrämmer mig. jag har kommit på ett sätt att eliminera en av mina större problem ur ekvationen. nackdelen är att jag måste använda mig av ett annat problem för a...

Av Martin - 4 januari 2014 04:15

har funderat mer o mer på min teori. det faktum att jag varit för trångsint, för naiv och blind för mina brister. det faktum att man inom loppet av 10 år går fran elitidrottare och lovande talang till ett stort misslyckande. det som stör mig mest är ...

Ovido - Quiz & Flashcards