Direktlänk till inlägg 7 januari 2014

en ända röra.

Av Martin - 7 januari 2014 02:00

allt var en ända röra. är en ända röra. and for the looks of it, probably Always wil be one. samhället idag är ett kaos. folk går och är rädda, folk litar inte på främlingar, vågar inte ingripa rent utåt sätt. när de kommer till den mentala biten o de man gör själv så anmäler man inga brott längre då misstron till polisen är enormt. myndigheterna "gör sitt jobb" för att främja den "genomsnittiga människan". skolan bedrivs av lärare med lika lite auktoritet o respekt bland eleverna som gemene politikern av folket. folk håller sig från att diskutera invandringspolitik i risk för att bli beblandade med ord som nazism och rasist. samtidigt som invandringen håller hög nivå varslas människor från sina jobb på löpande band och skapar en främlingsfientlighet landet över som regeringen blundar för. sjukvården dras ner och transportlederna är ett skämt då knappt 20%går till att underhålla dessa. sjukskrivningarna ökar och tillsammans med arbetslösa ungdomar och nyanlända, piskas av staten för att vara för passiva.mitt i samhällets kaos, bland ruset av mina tankar och i den ständiga kampen mot mina inre demoner står jag. mitt i orkanens centrum, mitt bland alla måsten, omgivning som måste tillfredställas, krav som måste avklaras, lagar som måste följas och undrar vem jag är. vem är jag. vad vill jag och varför vänder inget. är verkligen samhället det oigenkännliga helvete vi så förfärat föraktar och fruktar? har vi gått så långt att vi skapat ett monster vi inte kan tämja, än mindre dräpa, utan att utplåna oss själva in the process? jag har inga svar, inga lösningar och inga förväntningar på samma sätt som övriga Sveriges befolkning, som bara ser en en gång stolt nation brinna upp i flammorna på girighet och byråkrati.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martin - 11 februari 2014 23:10

så kom dagen. dagen då man inser de man trodde var bra i själva verket var en fasad. i 5 år har jag jobbat timmar hos samma arbetsgivare. slitigt. anspråkslöst dykt upp dag ut och dag in med kort varsel. nackskadan blivit värre, ena armbågen har drag...

Av Martin - 6 januari 2014 02:00

så var det då bara att sätta igång. nu när man "vet vad allt bottnar sig i. då är det väll bara att starta. att sparka igång, att få tummen ur röven, ändan ur vagnen osv. för inte vill du väll må dåligt. du måste göra det, du måste göra det för din f...

Av Martin - 5 januari 2014 12:45

kom till en konklution igår. en konklution som delvis intresserar mig, men som mestadels skrämmer mig. jag har kommit på ett sätt att eliminera en av mina större problem ur ekvationen. nackdelen är att jag måste använda mig av ett annat problem för a...

Av Martin - 4 januari 2014 04:15

har funderat mer o mer på min teori. det faktum att jag varit för trångsint, för naiv och blind för mina brister. det faktum att man inom loppet av 10 år går fran elitidrottare och lovande talang till ett stort misslyckande. det som stör mig mest är ...

Av Martin - 3 januari 2014 11:16

Stormens Öga   det finns många liknelser. många sätt att se på saker o ting. många sätt att uppfatta hur en situation egentligen ligger till. vissa beskriver de som att man sitter i skiten. en dynghög man helt enkelt sitter fast i och inte kan ta...

Ovido - Quiz & Flashcards