Direktlänk till inlägg 2 januari 2014

Erkännandet

Av Martin - 2 januari 2014 11:00

Erkännandet


som med vilket jobb som helst handlar det inte om att finna en mirakelkur på min situation. set handlar inte heller om att hålla uppe en fasad eller gömma sig. utan när allt kommer om kring för att man ska kunna ta sig vidare gäller det i första hand att erkänna att man har problem. i mitt fall som en stålt människa har jag dolt det väldigt länge. jag har som jag nämnt tidigare göt mig bakom min fasad. En stor bubbla i landet lagom där allt är som det ska och vägrat inse att det är överhuvudtaget som kan vara fel. när saker och ting blivit värre har jag bara inbillat mig mera att det är bara en frågan om tid innan de försvinner.

man skulle kunna likna det med ett regn. man är ute o går i en perfekt klädsel för solsken när regnet plötsligt ger sig till känna. det vräker ner och man blir dyngsur. men istället för att erkänna att man har fel kläder för tillfället fortsätter man hålla huvudet högt. jag har inte fel. regnet försvinner snart. jag har inte några problem med det det är bara lite vatten. det gör inget vattet torkar. men o man har otur befinner man sig i den delen av världen där regnperioden är en del av livet. där det kanske regnar oavbrutet i ett halvår. då blir låtsasleken bakom bubblan i fasaden väldigt påfrestande. man kan bli sjuk osv.


även om det är svårt. bland det svåraste jag behövt göra på många år har jag bestämt mig. min livsstil jag hållit uppe så pass länge funerar inte längre. jag måste bryta cirkeln för att komma tillbaka. annars om inte problemen tar så pass överhand och gör mig till en marionett så lär jag krossas under den perfekta tillvaro jag låtsas ha så pass länge. jag är trött på att låtsas. därför tar jag nu första steget efter mitt bekännande.


gott folk. mitt namn är Martin, 27 år gamal och jag har Problem


"it is wise to direct your anger towards problems - not people: to focus your energy on answers, not excuses" william arthur ward

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martin - 11 februari 2014 23:10

så kom dagen. dagen då man inser de man trodde var bra i själva verket var en fasad. i 5 år har jag jobbat timmar hos samma arbetsgivare. slitigt. anspråkslöst dykt upp dag ut och dag in med kort varsel. nackskadan blivit värre, ena armbågen har drag...

Av Martin - 7 januari 2014 02:00

allt var en ända röra. är en ända röra. and for the looks of it, probably Always wil be one. samhället idag är ett kaos. folk går och är rädda, folk litar inte på främlingar, vågar inte ingripa rent utåt sätt. när de kommer till den mentala biten o d...

Av Martin - 6 januari 2014 02:00

så var det då bara att sätta igång. nu när man "vet vad allt bottnar sig i. då är det väll bara att starta. att sparka igång, att få tummen ur röven, ändan ur vagnen osv. för inte vill du väll må dåligt. du måste göra det, du måste göra det för din f...

Av Martin - 5 januari 2014 12:45

kom till en konklution igår. en konklution som delvis intresserar mig, men som mestadels skrämmer mig. jag har kommit på ett sätt att eliminera en av mina större problem ur ekvationen. nackdelen är att jag måste använda mig av ett annat problem för a...

Av Martin - 4 januari 2014 04:15

har funderat mer o mer på min teori. det faktum att jag varit för trångsint, för naiv och blind för mina brister. det faktum att man inom loppet av 10 år går fran elitidrottare och lovande talang till ett stort misslyckande. det som stör mig mest är ...

Ovido - Quiz & Flashcards