Direktlänk till inlägg 5 januari 2014

The Lesser of two evils

Av Martin - 5 januari 2014 12:45

kom till en konklution igår. en konklution som delvis intresserar mig, men som mestadels skrämmer mig. jag har kommit på ett sätt att eliminera en av mina större problem ur ekvationen. nackdelen är att jag måste använda mig av ett annat problem för att det ska vara möjligt. situationen är precis som en tablett, receptbelagd ofc. just konceptet att du tar den för att slippa en åkomma, men på bekostnad av biverkningar. men hur gör man då. hur gör man om man antar att man skulle lida av kronisk huvudvärk och magont med alternativet av mirakelmedicin? där mirakelmedicinen tar bort en av smärtorna, men dubblar den andre?


för min del är det inte så enkelt som att ha mer huvudvärk eller magont på bekostnad av den andre. för min del handlar de om insomnia eller alkolism.


huvudproblemet är att jag har kronisk insomnia och sjukligt begär till alkohol. min insomnia gör att jag inte kan sova innan jag blir såpass utmattad och kolapsar, medan alkoholen gör att jag släpper alla problem jag har och blir gladare,även om de innebär att jag säger och gör väldigt dumma och destruktiva handlingar. and to much alcohol is never good speciellt om man har alkolism i flera led i sin släkt.


det som gör det hela intressant, and kinda desturbing, är att om jag överdoserar alkoholen, så tenderar jag att till slut efter en stor mängd alkohol bli sjukt sömnig och kan få mängder med sömn som jag så sällan annars får. dagen efter ett rejält rus känner jag mig utvilad och kan, om jag har tur även somna igen efter att jag varit vaken en stund. men som alla vet gör alkohålen på sikt att levern, njurarna och även på sikt hjärnan tar stryk. plus de skador du får om du gör dumma saker på fyllan.


om jag ger fan i alkoholen dock slipper jag alla defekter alkoholen har på kroppen. men istället håller sig stressnivån och rastlösheten på sådan nivå att jag inte kan sova, inte slapna av och mer eller mindre går på högvarv i flera dagar tills kroppen per automatik kolapsar. nackdelen med att vara vaken i flera dagar är i mitt fall att koncentrationen går åt helvete, mitt fokus o min livsgnista går åt helvete, samt att aptit, humör och möjligheten att vara med andra människor på ett socialt sätt går åt helvete. kvar är bara ett mörker. ett helvete som absorberar det lilla ljus av hopp jag har, till komplett jävla mörker. like a black hole in space.


the lesser of two evils. i dagsläget klarar jag att leva utan det ena. men frågan är vilket?


"constantly choosing between two evils is still choosing evil" - Jerry Garcia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martin - 11 februari 2014 23:10

så kom dagen. dagen då man inser de man trodde var bra i själva verket var en fasad. i 5 år har jag jobbat timmar hos samma arbetsgivare. slitigt. anspråkslöst dykt upp dag ut och dag in med kort varsel. nackskadan blivit värre, ena armbågen har drag...

Av Martin - 7 januari 2014 02:00

allt var en ända röra. är en ända röra. and for the looks of it, probably Always wil be one. samhället idag är ett kaos. folk går och är rädda, folk litar inte på främlingar, vågar inte ingripa rent utåt sätt. när de kommer till den mentala biten o d...

Av Martin - 6 januari 2014 02:00

så var det då bara att sätta igång. nu när man "vet vad allt bottnar sig i. då är det väll bara att starta. att sparka igång, att få tummen ur röven, ändan ur vagnen osv. för inte vill du väll må dåligt. du måste göra det, du måste göra det för din f...

Av Martin - 4 januari 2014 04:15

har funderat mer o mer på min teori. det faktum att jag varit för trångsint, för naiv och blind för mina brister. det faktum att man inom loppet av 10 år går fran elitidrottare och lovande talang till ett stort misslyckande. det som stör mig mest är ...

Av Martin - 3 januari 2014 11:16

Stormens Öga   det finns många liknelser. många sätt att se på saker o ting. många sätt att uppfatta hur en situation egentligen ligger till. vissa beskriver de som att man sitter i skiten. en dynghög man helt enkelt sitter fast i och inte kan ta...

Ovido - Quiz & Flashcards